Over Marieke Rombouts

Even voorstellen

Mijn voornaam heb ik al 36 jaar, achternaam sinds 5 jaar. Geboren in het Brabantse land, Veghel om precies te zijn, en dat hoor je nog lichtelijk terug qua accent. Voor de studie naar Nijmegen verhuisd, en daarna voor de liefde naar Arnhem, Wageningen en Ede (allemaal voor dezelfde liefde trouwens). Ben intussen getrouwd, heb twee lieve, ondernemende kids van 3,5 en bijna 5 jaar oud en voel aan mijn wallen dat de tropenjaren nog niet helemaal voorbij zijn. Hou van (verre) reizen, eerst als single, daarna als stelletje en nu als gezin! Vakantie noem ik het niet meer met die twee doerakken erbij, maar een avontuur met net zo weinig, of zelfs nog minder slaap als thuis. Als we het over tropenjaren hebben, waarom dan niet dit letterlijk opzoeken met ons gezin! Thailand is mijn favoriete vakantieland buiten Europa. Maar ik zeg ook geen nee tegen een Europese stedentrip met mijn man, of een weekend aan zee in Nederland met de kids.

Ruimte voor meer

Een drukke baan in loondienst, een gezin met jonge kinderen, een man, een huishouden, familie en vrienden, oh ja, hobby’s ook nog, ik heb het allemaal. En toen besloot ik er toch nog iets bij te willen. Een eigen bedrijf! Vorig jaar lente, voordat wij ons oude huis te koop zette, ben ik aan de slag gegaan met het ontspullen van elke kamer. Dit vind ik heerlijk en doe ik sowieso vaker als ik de kriebels krijg van teveel spullen die ons huis soms binnensluipen. En nu had het een praktisch doel: de Funda foto’s en om niet teveel te hoeven verhuizen. Terwijl ik met mijn handen alles opruimde, begonnen er in mijn hoofd wat radertjes te draaien… Kan ik hier niet iets mee? Professioneel? Een paar zoektermen in Google, en ik kwam bij een opleiding tot Professional Organizer terecht. Yes, dit is het! Het bleef goed voelen in de maanden tussen de beslissing en de daadwerkelijke opleiding. Eind vorig jaar heb ik de opleiding gevolgd en afgerond. En daarmee werd Room to Organize een feit!

Alle ballen hoog?

Zolang als ik mij kan herinneren, ben ik al gestructureerd, heb ik graag overzicht en de regie over mijn leven op de plekken dat het mogelijk is. Het is niet zo dat mijn gehele huis er altijd spic en span uit ziet op elk moment van de dag. Verre van. Maar ik heb wel altijd een opgeruimde basis, waarbij de meeste spullen een vaste plek hebben, en waar alle gezinsleden en de oppas ze kunnen vinden, en ook belangrijk, terugleggen. Mochten de ruimtes in mijn huis, mijn huishouden en mijn administratie een keertje wat minder op orde zijn, zoals net na een verhuizing, dan is dat ook okee voor mij. Ik weet namelijk wat het doel is waar ik naartoe werk. En dat doe ik met de tijd en middelen die ik op dat moment heb. Het geeft mij dus weinig stress, want ik heb een einddoel en een stappenplan om daar te komen. In de tussentijd omarm ik de tijdelijke chaos, en doe ik wat ik kan, wanneer ik het kan. En met een drukke baan, een gezin en enige ontspanning op zijn tijd, zijn dat soms kleine spurtjes van opruimen in de avonden, of een dagdeel in het weekend. Het is dus absoluut niet alle ballen hoog, maar weten welke ballen van glas zijn, en welke stuiteren.

Pak de regie terug

Dit wens ik ook voor jou. Weten wat er te doen staat, en hoe je dat gaat aanpakken. De regie over je leven terugpakken. ​Ik help je daar heel graag bij. Op jouw tempo, met jou aan het stuur. Ik ondersteun je met professionele en praktische tips, toegespitst op jouw situatie en ruimtes. Je gaat ervaren hoe het creëren van meer ruimte in huis, je ook meer ruimte in je hoofd gaat geven. Dat je erop kunt vertrouwen dat je het onder controle hebt, en wat je kunt doen, als je aanvoelt dat het toch weer terug dreigt te gaan naar de oude situatie.

Wil je meer weten?

Stuur mij vrijblijvend een berichtje, ik kijk graag naar jouw persoonlijke situatie en help je graag met organiseren.